Monday, February 6, 2012

DAP GUSAR....UMNO RISAU...Gerombolan Melayu Menyertai DAP


 UmnO makin risau dengan gerombolan pemuda dan orang melayu mula mendekati DAP. UMNO tidak boleh lagi mengatakan DAP adalah sebuah parti perkauman. Ramai melayu telah tertarik dengan idologi DAP yang mana mereka tidak lagi mempercayai UMNO sebagai Parti yang melaungkan agenda melayu. Melayu UMNO didifinasikan kepada mereka yang rapat sahaja (Kroni). 
Orang melayu kebanyakan diketepikan dan kalau boleh orang melayu didalam UMNO akan terus dibiarkan bodoh supaya tidak menjadi pesaing atau boleh dikatakan tidak melawan tuannya. Umno mahu orang melayu ini sentiasa menjadi Pak Angguk dalam segala sistuasi.
Dalam pada itu pula DAP tidak boleh mengatakan lagi Parti itu hanya untuk kaum china sahaja. Mungkin ini juga membuat pemimpin-pemimpin DAP dari kalangan china merasa gusar juga apabila berhadapan dengan situasi ini. Mungkin Lim Kit Siang patut memberi peluang kepada semua anak muda dan para akedemik melayu menyertai DAP bagi menangkis bahawa DAP bukan Parti bangsa China tetapi Multi racial Parti yang berteraskan Malaysian Nation.
Sekarang ini telah mula kita lihat penyokong-penyokong DAP telah bersama seperti sudah ada Group-group dalam facebook iaitu DAP GAGASAN MANJOI dan MELAYU DAP.....Apakah satu strategik bagi menggerunkan pihak UMNO Barisan Nasional bahawa bukan UMNO sahaja yang mengambil berat atau membela nasib Melayu atau DAP memerlukan Melayu untuk mengambil tempat ketua negeri jika DAP mendapat kerusi yang banyak? dimanakah rasional semua ini.


No comments: