Tuesday, August 2, 2011

DUN SEMENTA DAN SIAPA MEREKA DISEBALIK WAJAH PENYELARAS


Pusat Khidmat Rakyat telah dibentuk baru dengan mempunyai penyelaras sendiri tidak seperti dahulu dikekangi oleh ADUN Angkat. Mungkin banyak lagi perkara yang perlu dipelajari dan dilakukan oleh Penyelaras Baru yang bukan sahaja memain peranan sebagai penyelaras tetapi sebagai Wakil Rakyat kepada Kawasan Sementa. Sebagai wakil Rakyat beliau kena memastikan segala tindakan dan pergerakan mestilah selaras dengan kehendak Rakyat dan sebagai agent maklumat kepada Kerajaan Negeri.

Setiap Dana yang disalurkan biarlah bersesuaian dan tidak terlalu banyak kerenah birokrasi yang menyebakan rakyat begitu susah untuk mendapatkan. Bila dilihat dari perspektif ini seolah tindakan dari Penyelaras yang dahulu lebih bijak mengatur program untuk kemasyarakatan. Mungkin bukan kesalahan penyelaras Baru cuma masa terlalu awal untuk kita mengadilinya.

Tetapi sejak kebelakang ini ramai pemimpin=pemimpin tempatan dan dikalangan masyarakat mempersoalkan keupayaan Penyelaras Dun Sementa yang baru seolah-seolah dibayangi oleh Pegawai Khas beliau yang mana ramai tidak mengetahui sejarah latar belakang Pegawai khas beliau dalam politik. Kekadang mereka mengatakan Siapakah Penyelaras dan siapa pulak Pegawai Khas. Kemusyikilan demi kemusyikilan terus berada didalam fikiran masyarakat dan pemimpin tempatan. Bagaimanakah perkara ini terjadi? tidak ditapiske mereka ini dilantik sebagai Pegawai Khas atau ada agenda tersendiri.

Jangan disebabkan seorang mereka ini boleh mengucar-kacirkan pentadbiran Pusat Khidmat DUN. Pemantauan harus dilakukan bagi mengelak sesuatu yang merugikan parti dan Pusat Khidmat DUN. Rakyat akan muak dengan cara begini. Kita berharap Penyelaras akan dapat memikirkan dan melihat situasi ini dengan lebih serius dan setiap tindakan beliau tidak akan dipertikaikan kradibiliti sebagai pemimpin yang tunduk kepada Pegawai Khas beliau.

No comments: