Thursday, August 4, 2011

Najib Razak ....tidak relevan dalam Politik Baru generasi baru



Kepimpinan yang belum teruji memimpin UMNO dengan menjatuhkan Tun Abdullah Badawi sebagai Presiden UMNO nampak tidak bijak menyelesaikan kemelut politik sekarang. Najib seolah telah memadamkan segala usaha 1 Malaysia yang sebelum ini menampakan satu kebangkitan rejim BN untuk menidakan Pakatan Rakyat.

Dalam konsep 1 Malaysia yang menampakkan impak yang besar sokongan rakyat kepada Kerajaan BN kesilapan demi kesilapan telah dilakukan oleh beliau. Walaupun telah lama berkecimpung dalam Politik tetapi seolah mentah dalam membuat keputusan. "BERSIH 2" adalah satu kesilapan yang amat ketara dalam menyekat provokasi Pakatan rakyat. Beliau sepatutnya mengambil pendekatan bersama dalam menyokong tindakan BERSIH yang menunjukan seolah-plah beliau bersetuju dengan mentransformasikan tuntutan diajukan kepada SPR. Diyakini jika beliau menghidu tektik ini pasti rakyat akan memuji diatas tindakan beliau tetapi beliau "opposite"

Isu BERSIH yang belum selesai, datang lagi dengan PR (Permaustatin Tetap) diberi taraf warganegara yang boleh mendapat faedah sama dengan Rakyat tempatan. Maka isu ini akan menjadi senjata untuk Pakatan Rakyat mendapat simpati dari Rakyat.

Dalam sokongan Rakyat yang berada 50% menyokong BN ketika ini terus menjunam ke 30%. Andainya perkara ini tidak difikirkan maka zaman kegelapan BN akan terus menjadi kenyataan dan tidak mustahil Pakatan Rakyat akan mengambilalih tampuk pemerintahan.

NAMPAKNYA kemelut kepimpinan di dalam Barisan Nasional sudah sampai ke fasa terakhir bom jangka. Hanya menunggu masa ia diletupkan. Gerakan untuk menjatuhkan Perdana Menteri, Najib Tun Razak dari dalam sudah dapat dihidu.

Terbaru persatuan yang dianggotai bekas wakil rakyat Umno, PENAWAR sudah memulakan langkah mendesak Najib untuk meletakkan jawatan.

Ini berikutan Najib dikatakan lemah dan tidak dapat menyelesaikan beberapa masalah termasuk masalah negara. Isu kelembapan ekonomi dan kurang minat pelabur untuk datang melabur ke negara ini juga dijadikan penyebabnya [MSO]

No comments: