Tuesday, August 2, 2011

Ribut Luar Biasa Sambut Rosmah dan Najib ke Port Dickson ?











Semalam majlis Perbarisan Tamat Latihan Perdana yang di adakan di Pusat Latihan Tentera Darat (PUSASDA) telah disempurnakan oleh Rosmah dan najib Tun Razak telah mendapat kejutan luar biasa.

Tidak pernah Port Dickson dilanda ribut sedemikan rupa tetapi semalam ribut teruk melanda Port Dickson. Pokok-pokok tumbang, kenderaan banyak yang rosak terutamanya dikawasan letak kereta di PUSASDA. Menurut saksi yang ada ditempat kejadian khemah di tapak program juga musnah berterbangan.

Kawasan yang tidak pernah banjir, banjir teruk. Kawasan yang yang sering banjir seperti di Bandar Sunggala pula tidak banjir. Kubah Masjid terbang.

Bukan sedikit kemusnahan yang berlaku. Semoga 'cuitan' kuasa alam yang mendemonstrasikan kuasa maha Pencipta ini menginsafkan dan mengingatkan kita untuk mengenai betapa pentingnya menjauhi sikap bongkak dan zalim.

Dipetik dari blog chegubard

ASTAGHFIRULLAH,,!!!
inilah antara ungkapan yg kami anak2 muda Telok Kemang dgr pabila bertemu dgn semua ahli2 keluarga kadet penamat latihan tentera dan pdrm di PUSASDA tadi yg turut dirasmikan oleh najib tun razak / ROSMAH MANSUR / zahid hamidi / hisham the pon..
ADAKAH INI BALA...???
- apabila seorang bayi kecil berumur 3 bulan terbang ditiup angin kuat ketika ribut berlaku dan hampir jatuh kedalam longkang yg bertakung dgn air.
ADAKAH INI BALA...???
- apabila banyak kenderaan rosak teruk apabila ditenggelami air di kawasan yg sebelum ini BELUM PERNAH banjir.
ADAKAH INI BALA..???
- apabila beberapa biji kenderaan rosak dan hancur teruk apabila ditimpa pokok dan tiang2 elektrik..
ADAKAH INI BALA...???
- apabila 2 orang meninggal dunia ditimpa pokok ketika berada dlm kereta mereka.
ADAKAH INI BALA...???
- apabila khemah2 yg dipasak kuat di kawasan dataran lapang, terbang ditiup angin. yg mnjadi kehairanan,hanya khemah PDRM sahaja yg terbang dan hancur dibantai ribut, tetapi khemah2 kepunyaan tentera hanya mngalami sedikit shj kerosakkan..fikirkan..
ADAKAH INI BALA...???
- apabila gerai2 peniaga2 kecil habis hancur dibantai ribut dan bertaburan diatas jlanrya..
ADAKAH INI BALA...???
-apabila bumbung2 atap2 rakyat yg tinggal berhampiran kawasan dimana PM dan rosmah ada, habis terbang dan hancur berterbangan..
ADAKAH INI BALA..???
-apabila kubah masjid bagan pinang tercabut dari tiangnya dan terhempas ke bumi

ADAKAH SEMUA INI BALA APABILA KAMI RAKYAT TELOK KEMANG MENYATAKN DENGAN SEBENAR BENARNYA BAHAWA BELUM PERNAH BERLAKU RIBUT SETERUK INI, TATKALA SEORANG DUKUN DARI PUTRAJAYA HADIR BERSAMA SUAMINYA DI BUMI TELOK KEMANG INI...!!! masa TSUNAMI kat Jepun dulu..korang ingat lg x bila BIK Mama membuat statement bodoh mengenai malapetaka tu...hari ni pasti si BIK MAMA mengigil kpala lutut bila menyaksikan sendiri yg berlaku didepan mata...mmg pasangan PM ni haram jadahhh..

No comments: